En oväntad överraskning och ett planerat firande

1511073
Idag kom den där morgonen jag inte vågat hoppas på, den morgonen jag inte ens klarar av att drömma om för den känns så avlägsen. Jag är nog inte ensam om att önska sovmorgon, ofta. Det finns så många gånger som jag vaknar av barn som vill upp, långt före mig. Idag vaknade jag klockan tio i åtta av en ettåring som tjatade i sängen bredvid. Min första tanke var att något måste hänt storebror. Att få gå upp vid klockan åtta existerar inte i vårat liv, men just idag hände det. Tänk vad fantastiskt!

Det har varit en fartfylld dag. Vi har loppisfyndat och firat min pappa på fars dag i förväg. Han fick manschettknappar från MyCuff med barnen på, äppelringar, nötter och två foton på barnen som jag skrivit ut.
1511071 1511072

Medan barnen sov lunch gjorde jag antipasti. Jag testar och bjuder på produkter från Zeta just nu via buzzador.com och det här kändes verkligen som något som passade mig. Det var så härligt att stå i köket idag, jag hade huvudet fullt av idéer och kände mig inspirerad. Jag fick jättemycket beröm för marinerade champinjoner som jag slängde ihop. Här kommer ett recept.
1511074
Dela champinjonerna i tjocka skivor eller klyftor.
Blanda ihop
2 msk olivolja
2 tsk balsamvinäger
1/2 tsk pressad citron
lite persilja
salt och peppar
Lägg allt i en burk med lock och skaka om. Låt gärna stå en stund innan servering.
1511075
Vi dukade upp på mina föräldrars uteplats. Tänk att det är 13 grader fast vi är en bit in i november, det känns inte riktigt verkligt.
1511078 1511077 1511076
Nu ska jag rensa lite här hemma och jobba på att få ordning i ”jag tar det en annan dag-högarna”.

Fortsatt trevlig helg på er finingar!

PS! Glöm inte tävla om ett bokpaket här.

Lämna en kommentar