För tre år sedan

För ungefär 200 år sedan, eller egentligen tre år sedan i förrgår hände det mest magiska man kan tänka sig. Det var dagen vi fick reda på att om allt gick vägen skulle vi bli föräldrar, det var dagen då min största dröm blev sann och dagen då så mycket oro och smärta försvann från mig. Den dagen var början på något nytt, jag visste det men jag förstod aldrig hur det nya skulle bli. Det var lite som att stå vid havet eller en väldigt stor sjö och blicka mot horisonten och drömma om det som finns vid den andra sidans strand, även om man inte kan se vad som finns där.

Jag blev väldigt sentimental nu i dagarna, jag har tänkt mycket på både när vi fick veta att lilla F fanns och när vi fick reda på lilla S. Jag ler åt den magiska känslan en graviditet kan innebära och framförallt gjort den första tiden för mig, då när det är våran hemlighet, vår lycka. Om livet hade varit annorlunda, om en hel rad omständigheter inte varit, då hade jag nog sagt att vi skulle försökt få minst ett barn till. Nu välsignades vi med två barn och det är mer än jag någonsin vågat hoppas. Slutet av juli kommer för alltid vara speciellt, när körsbären mognar då kommer jag gå här och minnas den där dagen då jag inte kunde sluta gråta av glädje.

Här finns inlägget jag skrev förra året. Det känns så nyss och samtidigt så längt borta. Det är alltid så konstigt att läsa något från livet innan lilla S eller innan båda barnen.

Kommentera

