Älsklingsplaggen åker fram

15072611
Första gången vi var i Sälen på sommaren lärde vi oss att i fjällen finns många väder att älska, bara utrustningen är bra. Regn och sol bekommer mig inte, det är lätt att klä sig rätt. Blåst tycker jag personligen är svårare, det kan göra att temperaturen upplevs så olika. Jag själv kanske älskar alla väder, men jag märker på barnen att just blåst är något de inte uppskattar. Då är det extra viktigt att de är rätt klädda.
15072613 15072615 1507264 wpid-wp-1437760989078.jpeg

Våren och försommaren här hemma var sval och ofta blåsig. För att klara dagarna  ute behövde barnen bra kläder och det hade de också. Här hemma prioriteras ordentliga kläder för utelek eftersom de timmarna är så viktiga för oss, varje dag. Den här våren har vi framförallt använt en snygg och jättebra syskonmatchning från Isbjörn. Jag föll för deras kläder på barnmässan och älskar verkligen barnens plagg. Det är såhär att jag är riktigt svag för söta klänningar, fina tröjor och liknande, men funktionella och snygga kläder för utomhusaktivitet är ändå det som får hjärtat att ta det där extra skuttet. Varje gång jag klär på barnen ler jag lite för mig själv. (Här har jag skrivit lite mer om plaggen)

Det var så roligt för nu när vi var i Sälen kom kläderna till användning nästan varje dag och barnen fick jättemycket komplimanger av människor vi träffade på. Det har vi såklart fått här hemma med. Någon sa att ”de här barnen är minsann ordentligt klädda för fjällvandring” och det var de självklart men plaggen är lika användbara här hemma de dagar det blåser eller är lite kyligare.

Lämna en kommentar