Första dagen – det är magiskt

Allt är magiskt, underbart, fantastiskt och vackert här. Ja, så är känslan. Vi tog bilen mot Sälen igår kväll och kom fram inatt. Lilla F sov inte alls som vi tänkt utan var vaken stor del av resan. Båda barnen var vakna en ganska lång stund när vi kom fram och packade ur bilen. Ett tag skreks det i protest mot att sova igen men vi lyckades få dom att komma till ro och vi alla fyra sov till sex på morgonen i samma rum.

Jag vaknade med ett leende, inte bara på grund av att jag hade den finaste av tvååringar bredvid mig utan för att jag vaknade hemma. Det känns verkligen så. Varje gång jag kommer hit känns det som om själen kommer hem. Vi har varit här tio gånger ungefär, vi har under de tillfällena vandrat, cyklat, sprungit och bilat oss runt i timmar och åter timmar nästan överallt. Vägarna och stigarna är kända för oss. Idag när vi åkte upp förbi Högfjällshotellet tittade jag över fjällen och sa till min man ”allt detta är vårat”, i samma sekund mindes jag att jag sagt det många gånger förut. Det är just den känslan jag har, allt är vårat, färdigt att njutas och redo att upptäckas. Känslan fyller hela mig, DET är magiskt. 

I år blir det en ny upplevelse här. Det blir det såklart varje gång. Det är första gången med två barn. Det är första gången med barn i den ålder de är nu. Med barn finns alltid en anledning att upptäcka nya saker, göra sådant som passar dom just nu. Första dagen är redan förbi, en dag av att känna av och känna in. Kolla in gammalt och hitta nya saker. Vi har fått en översikt över läget, barnen har fått vänja sig lite vid platsen och de har fått många timmars fjälluft. De var trötta idag eftersom de inte sov nog mycket inatt, ändå har dagen varit underbar men nu hoppas jag att de vilar upp ordentligt under natten.

I år finns något nytt för mig här. Jag har en kamera i handen, inte bara mobilkameran. Jag hoppas kunna få till någon riktigt bra bild under veckan. Något som är värt att förstora och hängs på väggen hemma. Är det någon plats jag vill ska synas i mitt hem varje dag så är det just denna. I detta inlägg finns inga bilder. Jag har inte hunnit ladda ner några till datorn än. Jag ligger bara här på soffan och tittar över fjället och njuter. Det finns så många minnen här och fler kommer det bli.

Kram!

Kommentera

