Roadtrip del 2 – Ullared

ulla1
På vägen hem från Halmstad åkte vi till Ullared. Det var nu som GPS:en visade sig rätt busig för första gången. Jag är säker på att vi varken tog den kortaste eller den snabbaste vägen till Gekås. Vi fick i alla fall se en hel del landsbygd och Erina fick köra på vägar som de flesta på landet upplever som enormt breda men jag tror inte hon skulle hålla med. Vi skrattade en hel del i bilen och fram kom vi så det funkade trots lurig GPS.

Jag kan säga att jag inte ville till Gekås men nu var det inte så bråttom hem för mig, ville nån annan stanna så gjorde det inte så mycket. Det var inte farligt mycket folk och jag överlevde trots hemsk foglossning (det kommer nog aldrig gå över) och svimningskänslor. Mitt blodtryck är verkligen inte på topp, jag behöver träna mer.

Eftersom vi nu ändå skulle till Ullared så tänkte jag att det är lika bra att göra det bäst av situationen. Jag handlade inte för mycket pengar men jag passade på att införskaffa lite basplagg åt lilla S som byter klädstorlek varje vecka (det känns så i alla fall). Till lilla F hittade jag däremot inte mycket, det var inte min smak på de kläder som fanns helt enkelt.

Här kommer i alla fall de grejer jag köpte på Gekås.
ulla
Mycket rosa, vitt och blått. Köpte även ett par byxor i tunnare jeanstyg till lilla S för 60 kr men de är redan i full gång och används.
ulla2
Prickiga huvtröjor för 60 kr. Perfekt till kallare kvällar eller tidig höst.
ulla3 ulla4
Stickad jumpsuit i offwhite från laban, 90 kr.
ulla5
Bodys för 30 kr.
ulla6
Byxor för 25 kr st, så bra att ha ett gäng i lådan.
ulla7
Kortärmad body för 25 kr (tror jag).
ulla8
Mössa 30 kr.
ulla10
Vantar 15 kr (tror jag), lite silverglittriga.
ulla9
Min personliga favorit. Mössa till lilla F för 50 kr.

Som ni ser, mest bra att ha-saker. Vi var inte länge alls på Ullared och vi trodde nog att vi snart skulle vara hemma. Vi hade fel….

2 thoughts on “Roadtrip del 2 – Ullared

Kommentera

