I lugn och ro

Det var inte helt enkelt men nu sover barnen, nere i källaren surrar tvättmaskinen, i ugnen står en kladdkaka och jag sitter i köket och skriver medan katterna busar på golvet framför mig. Just här och nu känner jag ett lugn, som att vara i fas på något sätt. Jag blundar för allt jag faktiskt inte är ikapp med för jag njuter av vetskapen om att det inte finns särskilt många måsten, bara borden men de behöver man inte ta så mycket på allvar om man inte vill. En viktig regel i livet är att ta tid och fundera, stanna upp och prioritera. Just nu prioriterar jag att sitta här i doften av kladdkakesmet och njuta av tystnaden.

Jag bjuder på två bilder från nr vi var och badade igår. Barnen älskar det verkligen så kanske är det på det sättet vi ska få den här veckan att bli riktigt bra.
1507131 1507132

Kommentera

