Roadtrip del 1 – Life is a party

15071219
Jag, Linda, Sandra, Erina, Hanna, Hannah, Melinda

I fredags morse rullade jag, Linda och Erina ner mot Halmstad för en tjejträff. Det var grått i Karlstad men vädret blev bättre och bättre ju längre söderut vi kom. Det var härlig stämning i bilen och det blev ännu bättre när vi stannade för att äta i Kungsbacka tillsammans med Göteborgsgänget som också skulle med. Det var ett glatt gäng som anlände hem till Hanna mitt på dagen.

Fredag i Halmstad betydde tydligen after beach och dit drog vi ganska så snart efter ankomst. Det var varmt och soligt men väldigt blåsigt. Jag hittar fortfarande sand på de mest otänkbara ställena trots flera duschar. Vi brydde oss inte så mycket om blåsten utan log åt solen, åt musiken, skrattade och dansade loss. Vi hade det verkligen toppen och så fortsatte det hemma hos Hanna med middag och massa prat. På grund av en riktigt hemsk huvudvärk, säkert ett resultat av en otroligt intensiv vecka, stannade jag hemma medan de flesta gav sig ut på stan. Jag sov gott till fyra på natten då de andra kom hem och vi satte oss och kollade på galna filmklipp, babblade och en efter en slocknade.

Lördag förmiddag blev verkligen en mysförmiddag tillsammans med tjejerna. Jag är så glad att ha fått hänga med detta goa gäng och ha skrattat så mycket. Det var jobbigt att säga hejdå, men jag tror vi ses snart igen. När bilen rullade norröver vid tvåtiden på dagen log vi nog alla inombords. Vårt tjejmys i Halmstad var över för denna gång men resan var långt ifrån slut.

Här kommer en bildbomb. Vill varna för en ganska så stor mängd mobiler på bild.
1507122 1507121
Hanna fick en presentkorg av oss och själv hade hon ställt fram en balja som välkomnande.
1507123 1507124
Linda blandande drinkar och Melinda testade smaken.
1507125 1507126 1507127 1507128 1507129 15071210 15071211 15071212 15071213
Sminka, surfa, skratta, bita på Melindas kind, skratta mer och prata massor.

15071214 15071215 15071216 15071217 15071218
Förmiddagsmys innan avresa, hoppas att vi ses snart tjejer.

Kommentera

